Broccoli poate elimina distrugerile provocate de diabet
13 August 2008
Consumul de broccoli poate elimina distrugerile din organism provocate de diabet vaselor sangvine, potrivit unui studiu realizat de cercetatorii britanici, publicat în Diabetes si preluat de bbc.co.uk. Cercetatorii de la Universitatea din Warwick, autorii acestui studiu, sunt de parere ca o substanta din broccoli, sulforanul, contribuie la cresterea productiei de enzime care protejeaza vasele de sânge si la reducerea moleculelor care distrug celulele. Legumele crucifere, precum conopida, varza, broccoli, varza de Bruxelles, au fost asociate anterior cu scaderea riscurilor de infarct si accident cerebral. Persoanele bolnave de diabet prezinta de cinci ori mai multe riscuri de a dezvolta maladii cardiovasculare, precum infarct sau accident cerebral, ambele provocate de distrugerea vaselor sangvine. Cercetatorii de la Universitatea din Warwick au testat efectele sulforanului asupra celulelor vaselor sangvine distruse de nivelurile ridicate de glucoza (hiperglicemie), asociate diabetului. Sulforanul a contribuit la reducerea cu 73% a moleculelor din organism numite specii reactive ale oxigenului (SRO). Hiperglicemia poate provoca o triplare a nivelului de SRO, care duce la distrugerea celulelor. Cercetatorii au mai descoperit ca sulforanul activeaza proteina din organism numita nrf2, care protejeaza celulele si tesuturile de distrugere prin activarea enzimelor antioxidante si de detoxifiere. Coordonatorul studiului, profesorul Paul Thornalley, a indicat ca urmeaza sa se faca studii pentru a stabili daca o dieta bogata în legume crucifere are cu adevarat efecte benefice asupra pacientilor cu diabet. Studiul actual a fost efectuat asupra unor celule în laborator si nu asupra unor subiecti umani.
MediafaxAi ceva de spus?


