Usturoiul ar putea înlocui medicamentele de scadere a tensiunii arteriale
4 August 2008
Consumul regulat de usturoi poate contribui la scaderea tensiunii arteriale, acesta având aceleasi proprietati ca unele medicamentele pentru combaterea hipertensiunii, potrivit unui studiu publicat în BMC Cardiovascular Disorders. Cercetatorii australieni au analizat 11 studii realizate la nivel international, în care pacientilor le-au fost administrate suplimente de usturoi, sub forma de pudra, pentru perioade cuprinse între trei si cinci luni, informeaza dailymail.co.uk. Specialistii au descoperit ca participantii, care la începutul studiului sufereau de hipertensiune arteriala, au înregistrat o scadere a presiunii sângelui dupa ce au consumat usturoi zilnic. În unele cazuri, efectele au fost similare cu cele obtinute cu ajutorul medicamentelor destinate scaderii presiunii sângelui, precum agentii betablocanti sau inhibitorii ACE (enzima de conversie a angiotensinei), potrivit doctorului Karin Ried, de la Universitatea Adelaide, din Australia de Sud. Numai în Marea Britanie, peste 16 milioane de persoane sufera de hipertensiune arteriala si mult mai multi oameni sufera de aceasta boala fara a fi constienti de existenta ei. În cazul în care boala nu este tratata, exista riscul producerii infarctului si a accidentelor cerebrale. Medicii recomanda ca pacientilor sa micsoreze consumul de sare, sa previna obezitatea si sa faca sport. Ried, coordonatorul echipei de cercetatori care a realizat studiul, a indicat ca voluntarilor li s-au administrat doze de praf de usturoi cuprinse între 600 si 900 de miligrame, echivalentele unor cantitati de 3,6 - 4 miligrame de ingredient activ al usturoiului, alicina (substanta responsabila de mirosul specific). Un catel de usturoi proaspat contine între 5 si 9 miligrame de alicina. Cercetatorii vor efectua mai multe studii pentru a stabili daca, în timp, suplimentele de usturoi ar putea avea efecte asupra bolilor cardiace.
MediafaxAi ceva de spus?


